- Jakie są potrzebne dokumenty?
Przy podpisywaniu umowy potrzebne będą dokumenty rejestrowe firmy oraz dowód osobisty podpisującego.
- w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej Wpis do Ewidencji
- w przypadku spółki cywilnej: umowa spółki + Wpis do Ewidencji
- w przypadku spółki prawa handlowego: umowa spółki + KRS
- Kto może podpisać?
Umowę może podpisać tylko uprawniona do tego osoba.
W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej - właściciel firmy.
W przypadku spółki - osoba upoważniona na podstawie umowy. Zdarzają się tak skonstruowane umowy, że niestety wszyscy wspólnicy musza podpisać...
Trzeba zwrócić na to baczną uwagę.
- Jaki jest czas realizacji?
Od momentu dostarczenia umowy do instalacji terminala należy przyjąć, że czas oczekiwania to 2-5 dni roboczych.
- Jak długo się czeka na pieniądze od klienta?
Czas oczekiwania aż pojawią się pieniądze na Państwa koncie to przeważnie jeden dzień.
Może się jednak zdarzyć, że są dni wolne od pracy i przez to wydłuży się okres oczekiwania na pieniądze o dzień lub dwa.
- Ile mnie kosztuje terminal i przyjmowanie płatności kartą?
Z terminalem związane są dwie opłaty - wynajem urządzenia oraz prowizja od transakcji
Koszty zależą od rodzaju urządzenia, czasu trwania umowy oraz sposobu łączenia z Centrum Rozliczeniowym.
Kwoty związane z dzierżawą kształtują się między 20 zł a 70 zł.
Prowizja od transakcji wynosi około 1,5% .
Wszystkie koszty ustalane są indywidualnie a z biegiem czasu maleją aby być zawsze konkurencyjnymi.
- czy mogę odmówić przyjęcia płatności kartą?
Tak. Może być sytuacja w której masz uzasadnione podejrzenia a przecież odpowiedzialność za transakcje spoczywa na Tobie.
- jak wygląda sprzedaż doładowań?
Doładowanie online:
- klient podaje swój nr telefonu oraz operatora (na pin-padzie)
- klient płaci kwotę doładowania
- konto klienta zostaje doładowane (otrzymuje sms)
- konto placówki handlowej zostaje obciążone kwotą oczywiście niższą niż płaci klient
Sprzedaż telekodu - opis transakcji:
- klient podaje kwotę oraz operatora
- terminal wysyła zapytanie o telekod
- po otrzymaniu potwierdzenia terminal drukuje telekod
- klient płaci kwotę doładowania
- konto placówki handlowej zostaje obciążone kwotą oczywiście niższą niż płaci klient
- Terminal płatniczy w Kasie fiskalnej - o co chodzi?
Nowoczesne kasy fiskalne takie jak firmy Novitus umożliwiają podłączenie do jednego z portów RS pin-pad, na którym znajduje się aplikacja płatnicza. Komunikacja z tzw. Agentem Rozliczeniowym może odbywać się przez telefonię komórkową, tradycyjną linię telefoniczną lub przez internet. Do wydruku potwierdzeń wykorzystywany jest mechanizm drukujący kasy fiskalnej.
Układ taki ma wiele zalet:
- likwiduje możliwość pomyłki przy przepisywaniu kwoty
- przyspiesza obsługę klienta
- zmniejsza koszty najmu terminala
Co zrobić, jeśli na terminalu pojawią się komunikaty:
"Konieczne wykonanie rozliczenia"
Komunikat pojawia się jeśli terminal nie wykonał zaplanowanego rozliczenia (np. w nocy, z powodu braku prądu, z powodu braku łączności).
Należy wtedy wykonać funkcję, którą wskazuje terminal poprzez wybranie odpowiednich opcji z menu terminala według następującej kolejności: Obsługa / serwis / rozliczenie / potwierdzić.
"Konieczne wykonanie parametryzacji"
Komunikat pojawia się jeśli terminal nie wykonał zaplanowanej parametryzacji (np. w nocy z powodu braku prądu, z powodu braku łączności).
Należy wtedy wykonać funkcję, którą wskazuje terminal poprzez wybranie odpowiednich opcji z menu terminala według następującej kolejności: Obsługa / serwis / parametryzacja / potwierdzić.
"Wykonaj aktualizację"
Komunikat pojawia się jeśli terminal nie wykonał zaplanowanej aktualizacji (np. w nocy z powodu braku prądu, z powodu braku łączności).
Należy wtedy wykonać funkcję, którą wskazuje terminal poprzez wybranie odpowiednich opcji z menu terminala według następującej kolejności: Obsługa / serwis / aktualizacja / potwierdzić.
Po wykonaniu określonej funkcji terminal powinien powrócić do trybu sprzedaży. W przeciwnym wypadku prosimy o kontakt z Teleserwisem PayTel.
Co zrobić, jeśli terminal nie łączy się z systemem PayTel i wyświetlają się następujące komunikaty:
"Błąd połączenia. Brak połączenia. Ponów próbę", "Powtórz F1. Przerwij F4", "Brak sygnału" lub "Problem komunikacyjny. Nie można nawiązać połączenia z systemem. Ponów Próbę"
Należy wyeliminować błędy podłączenia kabli do terminala. Jeżeli po wykonaniu czynności terminal nadal nie może się połączyć, należy skontaktować się z Teleserwisem PayTel.
Co zrobić, jeśli terminal jest niepodświetlony / nie działa?
Należy sprawdzić czy kabel zasilający jest podłączony do terminala. Następnie należy sprawdzić czy zasilacz jest poprawnie przyłączony do kabla zasilającego oraz czy gniazdo elektryczne jest sprawne
(zielona dioda na zasilaczu). Jeżeli po wykonaniu tych czynności terminal nadal nie reaguje należy skontaktować się z Teleserwisem PayTel.
Co zrobić, jeśli terminal zawiesił się i nie reaguje na polecenia?
Należy zrestartować terminal wyciągając kabel zasilający z gniazda w terminalu oznaczonego błyskawicą. Jeżeli po restarcie terminal nadal nie reaguje, należy skontaktować się z Teleserwisem PayTel.
Jakie rodzaje raportów / rozliczeń można wykonywać pod koniec zmiany / dnia pracy?
W celu zakończenia zmiany / dnia pracy, na terminalu można wykonać następujące funkcje:
Ścieżka wyboru opcji z menu terminala dla raportu szczegółowego: Telekarty / obsługa / raporty / raport szczegółowy / zatwierdzić. Raport wskazuje wszystkie transakcje wykonane na terminalu w danej aplikacji od ostatniego rozliczenia.
Ścieżka wyboru opcji z menu terminala dla rozliczenia: Telekarty / obsługa / serwis / rozliczenie / zatwierdzić. Rozliczenie wskazuje ilość i wartość transakcji, z podziałem na numery kart kasjerów od ostatniego rozliczenia.
Ścieżka wyboru opcji z menu terminala dla Raportu kasowego: Telekarty / obsługa / raporty / raport kasowy / zatwierdzić. Po wydruku i pojawieniu się pytania: "Czy skasować liczniki?" należy nacisnąć – "Tak". Raport wskazuje ilość i wartość transakcji, z podziałem na numery kart kasjerów od ostatniego kasowania liczników w raporcie kasowym.
Każdy z terminali wykonuje zaplanowane rozliczenie, które drukuje się według umowy, najczęściej w nocy, na przykład raz w tygodniu.
Jaki jest numer terminala którego używam?
Numer terminala na większości terminali znajduje się na naklejce z lewej strony obudowy i jest oznaczony jako TVID.
Numer znajduje się również na wydrukach z terminala. Na wydruku rozliczenia, raportach i fakturach jest to numer TID, a na wydruku z aplikacji "Telekarty" jest to numer T.
Numer terminala jest potrzebny do zlokalizowania w systemie danego punktu przez pracowników Teleserwisu podczas rozmowy.
Co zrobić, jeśli w terminalu skończył się papier?
Należy wymienić rolkę w terminalu tak, by rozwijała się od spodu w kierunku wyświetlacza (rozwinąć co najmniej 10 cm, ponieważ klej na rolce uniemożliwia drukowanie ). Należy następnie zamknąć klapkę przyciskając ją po obu stronach i wydrukować na przykład kartę testową (jest bezpłatna, pojawia się na raportach) bądź raport okresowy w celu sprawdzenia poprawności druku na terminalu.
Prawidłowe parametry papieru to: papier termiczny, termo-czuły o szerokości 57mm i długości do 25 metrów.
Co zrobić, jeśli w aplikacji obsługującej płatności kartowe pojawia się komunikat: "Zatrzymaj Kartę"?
Jeśli korzystasz z aplikacji PayTel S.A. skontaktuj się z Telerwisem PayTel pod numerem 801 090 108 (dla telefonów komórkowych: +48 18 521 18 00)
Jeśli korzystasz z aplikacji PeKao skontaktuj się z Infolinią banku: 0801 365 999, 042 683 83 65.
Co zrobić jeśli wydruk telekarty jest nieczytelny / niewidoczny / zablokował się w terminalu?
Należy wydrukować raport szczegółowy i zaznaczyć na nim telekartę do anulowania poprzez wybór opcji z menu terminala według następującej kolejności: Telekarty / obsługa / raporty / raport szczegółowy / zatwierdzić. Raport szczegółowy wskazuje wszystkie transakcje wykonane na terminalu od ostatniego rozliczenia wraz z dokładną godziną transakcji. Jeżeli transakcja widnieje na raporcie jako sprzedaż, należy zgłosić pisemną reklamację do Teleserwisu PayTel w celu wyznaczenia transakcji do anulowania.
Jak zgłosić reklamację telekarty / faktury?
Formularz reklamacyjny zawiera dwie strony: Formularz Reklamacyjny Faktury i Telekarty. Należy wypełnić właściwy formularz czytelnie czarnym długopisem. Należy wpisać w szczególności adres e-mail, na który ma być wysłana odpowiedź. Czarnobiały skan formularza dołączony w formacie .TIF, .PDF, .BMP lub .JPG należy przesłać na adres email: teleserwis@paytel.pl. Formularz można wysłać też faxem (Fax Teleserwisu PayTel: +48 18 521 18 01).
Co zrobić, jeśli karta nie doładowuje konta telefonu?
Należy ponownie sprawdzić stan konta. Jeżeli konto nie zostało doładowane należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta Operatora sieci (najlepiej z telefonu, który próbuje się doładować), podać numer seryjny karty doładowującej (znajduje się pod datą ważności karty), a następnie postępować według poleceń pracownika BOK.
Jak zgłosić uszkodzenie terminala / kart magnetycznych / innego osprzętu?
Zgłoszenie najlepiej przedstawić telefonicznie Teleserwisowi PayTel. Pracownicy Teleserwisu ustalą dokładnie rodzaj uszkodzenia i omówią rozwiązanie jakie zostanie podjęte w celu przywrócenia sprzedaży na terminalu.
Jeżeli nie można zgłosić usterki telefonicznie należy przesłać wiadomość e-mail lub fax wraz z podaniem szczegółów usterki, dokładnych danych punktu oraz numeru telefonu kontaktowego.
Jak przekazać informacje o zmianie lokalizacji, kierownictwa, agenta, godzin otwarcia punktu sprzedaży, aktywacji/ blokady terminalu, konwoju?
Dane należy zgłosić do Działu Obsługi Kontrahentów na adres e-mail: operacje@paytel.pl